Contact me รู้จักคนเขียน

profile001

อ.พฤทธิ์ พุฒจร

Dr.Pruet Putjorn (PhD in Digital Arts)

Email: pruet19@gmail.com, pruet@mfu.ac.th

Line ID: Dr.Spidy

My Researchgate

My Google Scholar 

My LinkedIn 

My Facebook

My IG

My 500px

YouTube Channel

https://www.youtube.com/channel/UCRL9esl9HGDRucP_-3oC9aA/videos

ข้อมูลการศึกษา

สถาบันศึกษา ปี หลักสูตร ปริญญา
University of Kent, UK 2560Digital Arts ปริญญาเอก
Wollongong University, AUS 2545Information Communication Technology ปริญญาโท

วิทยานิพนธ์ระดับปริญญาเอก (PhD thesis)

Investigating a sensor-based educational platform to facilitate science-based learning activities for children in an underprivileged context. Thesis Submitted to the University of Kent for the Degree of Doctor of Philosophy in Digital Arts by Mr. Pruet Putjorn, June 2018. Download

งานวิจัย (Research area)

Multimedia technology, Ubiquitous learning, Mobile learning, Internet of Things (IoT), 3D printing, Information Technology for Development (ICT4D), Web & Mobile technology, AR, VR, Embedded technology.

งานวิจัยที่กำลังทำ (Current Research)

  • การสร้างสื่อความจริงเสมือนเพื่อสนับสนุนการให้บริการด้านสุขภาพในพื้นที่ชนบท (Developing VR application to Support Health Service in Northern Thai Rural Areas)
  • การพัฒนาทักษะการเรียนรู้แห่งศตวรรษที่ 21 ด้วยฟิสซิเคิลคอมพิวติง กรณีศึกษาสำหรับนักเรียนในชนบท แหล่งทุน กระทรวงวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยี สำนักงานพัฒนาวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยีแห่งชาติ
  • การประเมินขีดความสามารถในการรองรับนักท่องเที่ยวของแหล่งท่องเที่ยว ที่มีศักยภาพ (Carrying Capacity) ภายใต้โครงการบริหารจัดการ ทรัพยากรธรรมชาติและสิ่งแวดล้อม และทุนทางภูมิปัญญา และวัฒนธรรมเพื่อการท่องเที่ยวที่ยั่งยืน แหล่งทุน องค์การบริหารการพัฒนาพื้นที่พิเศษเพื่อการท่องเที่ยวอย่างยั่งยืน และมหาวิทยาลัยศิลปากร

วารสาร/การตีพิมพ์ (Publication)

  • P. Putiorn, R. Nobnop, P. Buathong and K. Soponronnarit, “Understanding Teachers’ Perception Toward the Use of an Augmented Reality-Based Application for Astronomy Learning in Secondary Schools in Northern Thailand,” 2018 Global Wireless Summit (GWS), Chiang Rai, Thailand, 2018, pp. 77-81. doi: 10.1109/GWS.2018.8686716
  • Putjorn P, Siriaraya P, Deravi F, Ang CS. Investigating the use of sensor-based IoET to facilitate learning for children in rural Thailand. PloS one. 2018 Aug 15;13(8):e0201875.
  • Pruet P, Ang CS, Farzin D. Understanding tablet computer usage among primary school students in underdeveloped areas: Students’ technology experience, learning styles and attitudes. Computers in Human Behavior. 2016 Feb 29;55:1131-44.
  • Putjorn P, Ang CS, Farzin D. Learning IoT without the I-Educational Internet of Things in a Developing Context. InProceedings of the 2015 Workshop on Do-it-yourself Networking: an Interdisciplinary Approach 2015 May 18 (pp. 11-13). ACM.
  • Pruet P, Farzin D, Ang CS, Chaiwut N. Exploring the Internet of “Educational Things”(IoET) in rural underprivileged areas. InElectrical Engineering/Electronics, Computer, Telecommunications and Information Technology (ECTI-CON), 2015 12th International Conference on 2015 Jun 24 (pp. 1-5). IEEE.
  • Putjorn, P., Xuto, P., Parisunyakul, S.: Development of Computer Assisted Instruction (CAI) integrated with 3D animation on Mechanism of labor for nursing students, Proceeding of The 3rd National Conference on Information Technology (NCIT2010), PP.180-183, 28-29 October, 2010, Thailand.
  • Putjorn, P.:Effective Use of Multimedia Instructions in 3D Design and Animation Laboratory, Proceeding of the 3rd Joint International Information & Communication Technology, Electronic and Electrical Engineering (JICTEE 2010), PP.386-389, December 21–24, 2010 ,Luangeprabang, Lao PDR.
  • Putjorn, P: Creativity evaluation model for enhancing creative learning in 3D modeling and texturing, Proceeding of the 7th International Conference on Computing and Information Technology (IC2IT2011), PP.51-54, 11-12 May, 2011, Thailand.
  • Putjorn, P: Problem Based Design Process For The Digital Content Creation: A Case Study In Luang Prabang Digital Contents Development Project (NCIT2012), PP.361-364, 26-27 April, 2012, Thailand.

รางวัลงานวิจัย และที่เกี่ยวข้อง (Award/ Achievement)

Anglo_Thai_Award
  • รางวัลชนะเลิศงานวิจัยด้านศิลปะจาก Anglo-Thai Society ประจำปี2560 พิจารณาจากผลงานวิจัยจากนักเรียนทั่วอังกฤษที่ส่งประกวดโดยมีลักษณะงานเป็นประโยชน์ต่อประเทศไทย รับรางวัลวันที่ 17 ธันวาคม 2560 ที่ London’s Oriental Club กรุงลอนดอน ประเทศอังกฤษ
    http://www.anglothaisociety.org/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=101&Itemid=249
  • รางวัลชนะเลิศการประกวด research video competition at School of Engineering and Digital Arts (EDA) งาน EDA research conference 2016, University of Kent, UK รับรางวัล วันที่ 10 มกราคม 2559
  • รับรางวัลเข้ารอบสุดท้ายการประกวดการออกแบบตราสัญลักษณ์ครบรอบ 50 ปีการก่อตั้ง University of Kent, UK รับรางวัลวันที่ 17 กุมภาพันธ์ 2558

ทักษะทางด้านคอมพิวเตอร์ (Skill/ Expertise)

  • Embedded Technology: Raspberry Pi, Arduino, ESP8266, NodeMCU, ESP32
  • Website & Mobile development: Adobe Dreamweaver, Adobe Muse, Adobe Edge, Ionic
  • Desktop Publishing: Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe InDesign
  • Programming languages: HTML5, JavaScript, Python, PHP, OpenGL, C, C++, C#
  • 3D Technology: Autodesk Maya, Lightwave3D, Zbrush, Vue
  • Video Editing: Final Cut Studio, Adobe Premiere Pro, Adobe After Effect
  • Sound Editing: Protools, Adobe Audition, Abelton
  • Games Development: Unity3D
  • Statistic software: SPSS, NVivo

 วิทยากรบรรยาย (Trainer/Facilitator)

2564: การออกแบบ UX/ UI ที่นักออกแบบรุ่นใหม่ควรรู้
2564: Online Content Creation for the Next Gen Media Creators
2564: การผลิตสื่อออนไลน์ให้ตอบโจทย์คนรุ่นใหม่
2564: การใช้โปรแกรม Zoom เพื่อการเรียนการสอนออนไลน์
2563: การถ่ายภาพเพื่องานประชาสัมพันธ์
2563: การออกแบบและสร้างงานกราฟิกเพื่อนำเสนองานด้วย MS PowerPoint
2563: การตัดต่อวิดีโอเพื่อการสร้างคอนเทนต์ออนไลน์
2563: การสร้างคอนเทนต์ และสื่อออนไลน์ให้ประสบความสำเร็จ
2562: การสร้างสื่อสมัยใหม่ (Happy New Media Creation)
2562: การออกแบบและสร้างเว็บไซต์ (Web Design and Development)
2561: การออกแบบและพัฒนาสื่อการสอน AR (Augmented Reality) เพื่อผู้เรียนในศตวรรษที่ 21
2561: การพัฒนากระบวนการออกแบบสื่อและนวัตกรรมด้วยกระบวนการ Design Thinking
2561: การประยุกต์ใช้ Physical Computing ในการเรียนการสอน
2561: การออกแบบสื่อสร้างสรรค์เพื่อส่งเสริมการค้าออนไลน์ (Online Visual Marketing)
2561: การสร้างสื่ออินโฟกราฟิกแบบมืออาชีพ (Creating professional Infographics to enhance learning)
2560: การสร้างนวัตกรรมการสอนเพื่อผู้เรียนในศตวรรษที่ 21 (Designing the 21th Century Ubiquitous learning platform)

 ประสบการณ์การสอน (Teaching experience)

  • การสร้างสื่อดิจิทัลออนไลน์ (Digital Media Marketing)
  • การออกแบบและพัฒนาเว็บไซต์ (Web Design and Development)
  • การออกแบบและสร้างสื่อปฏิสัมพันธ์ (Interaction Design)
  • การออกแบบสื่อมัลติมีเดีย (Multimedia Design)
  • เทคโนโลยีมัลติมีเดีย (Multimedia Technology)
  • การออกแบบและสร้างสื่อสามมิติ (3D Design and Animation)
  • การออกแบบและสร้างเกมคอมพิวเตอร์ (Computer Games Design and Development)
  • การออกแบบสื่อกราฟิกคอมพิวเตอร์ (Computer Graphics and Design)
  • เทคโนโลยีสมองกลฝังตัว (Embedded System)